PILATES/ YOGA/ SLYNGETRENING/ BOOT CAMP

Påmelding gjøres på følgende tlf.nr/e-post:
Yoga: Sigrid
97 77 76 36/ tidforyoga@gmail.com
Yoga Kundalini: Lyudmila
90 03 44 31/ lklasanova@gmail.com
Pilates: Ida
99 49 56 83/ ida.hjo@gmail.com
Slyngetrening og boot camp:
Martin
97 14 37 31/ martingakse@gmail.com

Kursene passer for alle. Prøvetime kr 140,-

10% RABATT VED DELTAKELSE PÅ FLERE KURS. VED OPPSTART UNDERVEIS I KURSET REDUSERES KURSPRISEN.


VÅRKURS (2019):

PILATESKURS
Kursrunde 1 starter 2. januar og går frem til påske (siste gang blir 17. april (16 ganger).
Pris kr 2240,-.

Kursrunde 2 starter 24. april og går frem til sommeren (siste gang blir 19. juni (8 ganger).
Pris kr 1120,-
Dersom man melder seg på begge kursene får man 10% rabatt, dvs at prisen blir kr 3024,- for begge kursene.
 
Dag: Onsdager
Tid: 17.00-18.15.


SLYNGEKURS
Effektiv og gøy styrketrening med egen kroppsvekt. Vi har to slyngekurs denne våren som går tirsdager og torsdager.

Slyngekurset tirsdager starter 8. januar kl. 18.00-18.45*
Slyngekurset torsdager starter 10. januar kl. 18.30-19.15*
*Med forbehold om nok påmeldte.

Kurset følger skoleruta til Hellen skole. Stengt i vinterferien i uke 9, påskeferien uke 16, samt på Kristi Himmelfartsdag torsdag 30. mai (Tar trolig sistnevnte økt på onsdag 29. mai).

Pris for å binde seg frem til påskeferien (13 ganger) er kr. 1820,- (140,- per gang).
Pris for å binde seg frem til sommerferien (23 ganger) er 2990,- (130,- per gang).

Siste øktene blir da 18. juni og 20 juni.


YOGAKURS (Sigrid)
Vi har to yogakurs som går mandager og tirsdager. Vi har små yogagrupper der øvelser blir tilpasset den enkelte. Vi starter med enkle, effektive øvelser og øker vanskelighetsgraden etterhvert.

Mandager kl 19.00-20.00.
Tidsrom: 25. mars - 27. mai (Fri i påsken: 15. og 22. april). (8 ganger).
Pris: kr 1120,-


Yoga via Norges astma-og allergiforbund

Tirsdager kl 17.00-17.55.
Tidsrom: 26. mars - 4. juni (Fri i påsken: 16 april). (10 ganger).
Yogakurs med fokus på pust, åpne i bryst og skuldre, samt øvelser som åpner og styrker hele kroppen. Kurset er parfymefritt.


YOGA KUNDALINI (Lyudmila)
Kundalini yoga deals with powerful methods for awakening of the inner power and creativity. The practice includes complex of exercises with static and dynamic postures, breathing techniques, relaxation, and meditation. 

Tidsrom: Søndager kl 17.00-18.30.
Dato: Oppstart 6. januar. (Kontakt Lyudmila
90 03 44 31/ lklasanova@gmail.com)
Sted: Sandviken fysioterapi og trening.
Pris: 130,- pr gang.
NB: Undervisningen vil foregå på engelsk.


BOOT CAMP
Treningsøktene passer for alle som ønsker å presse seg litt på trening. Øktene kan foregå inne eller ute.

Boot camp torsdager starter 10. januar kl. 17.30-18.15*
*Med forbehold om nok påmeldte.

Kurset følger skoleruta til Hellen skole. Stengt i vinterferien i uke 9, påskeferien uke 16, samt på Kristi Himmelfartsdag torsdag 30. mai (Tar trolig sistnevnte økt på onsdag 29. mai).

Pris for å binde seg frem til påskeferien (13 ganger) er kr. 1820,- (140,- per gang).
Pris for å binde seg frem til sommerferien (23 ganger) er 2990,- (130,- per gang).

Siste øktene blir da 20. juni.

Se vår timeplan her.


Om pilates
Pilates er en form for styrketrening utviklet av Joseph Pilates på 1920-tallet, og brukes i dag over hele verden. Pilates gir økt styrke i form av en mer smidig og utholdende muskulatur, bedre bevegelighet til hele kroppen og økt kroppskontroll. Den indre støttemuskulaturen bygges opp, og det settes fokus på å fremme en god kroppsholdning. Øvelsene gjøres i et rolig tempo, og bruk av pust er sentralt ved utføring av øvelsene. Bruk av pust og konsentrasjon inviterer til tilstedeværelse i både kropp og sinn, og Pilates er derfor en form for body-mind trening. Pilates passer for alle uansett alder og fysisk nivå.

Pilates passer for alle uansett alder og fysisk nivå.

Les mer om Pilates: https://no.wikipedia.org/wiki/Pilates


Om slyngetrening
Slyngetrening er en treningsform som har vært til stede innen trening og rehabilitering siden starten av 1900 tallet. Slynger gir en variert og svært effektiv trening. Ved å skape ustabilitet oppnår man at kroppen må stabilisere samtidig som man utfører øvelsene. Samspillet mellom de innerste, små støttemusklene og de store, synlige musklene blir trent. Når mange muskelgrupper brukes samtidig blir treningen tidseffektiv, og er perfekt for den som vil få mest mulig ut av trenings-tiden sin. Både enkel og svært tung trening kan utføres i slynger. Mulighetene er mange, og både mosjonister og toppidrettsutøvere kan finne noe å strekke seg etter her.

Slyngetrening passer for alle uansett alder og fysisk nivå.

Les mer om slyngetrening: http://www.trening.no/styrke/hvorfor-slyngetrening


Om yoga
Yoga er eldgammel visdom fra India og innebærer egentlig både meditasjon, fysiske øvelser, kosthold og moralske leveregler. Hos oss underviser vi en fysisk yoga med fokus tøyninger og styrke samt pusteteknikker og avspenning. Yoga hjelper mot stress, bedrer helsen og gir variert fysisk trening. Pusteøvelser lærer deg å kjenne kroppens naturlige rytmer. Yoga skaper glede og velvære med tilstedeværelse her og nå.

Yoga passer for alle uansett alder og fysisk nivå.

Les mer om yoga: https://no.wikipedia.org/wiki/Yoga


Om yoga kundalini
Kundalini yoga is a dynamic and powerful practice that aims to awake our physical and mental potential and to bring a state of calmness, peace and inner happiness.

In Kundalini yoga we harness the mental, physical, and nervous energies of the body and put them under the domain of the will. This technology balances the glandular system, strengthens the nervous system, expands lung capacity, and
purifies the blood. It places the body, mind, and soul in a perfect union.


Om boot camp
Boot camp er en treningsform som ofte blander tradisjonelle treningsaktiviteter med ulike former for intervall- og styrketrening. Det finnes mange ulike variasjoner og typer boot camp. Navnet stammer fra militær trening, og kjennetegnes med at deltakerne blir presset til å trene med feks høy puls eller syre.
I løpet av en økt med denne treningsformen vil det kunne være sprinter, armhevinger, spensthopp og intervalltrening med lite pauser mellom. Denne treningsformen har økt i popularitet de siste årene. Populariteten kan ha flere årsaker, men noen årsaker kan være at det er lett å organisere, kort og effektiv trening og utfordrende. Med denne type trening vil man ofte oppleve en rask formstigning.

 

 

.
Adresse
Øyjordveien 6
5038 Bergen



Telefon
55 95 06 50


E-post
post@sandvikenfysioterapi.no



 


_