PILATES/ YOGA/ SLYNGETRENING/ BOOT CAMP

Påmelding gjøres på følgende tlf.nr/e-post:
Yoga: Sigrid
97 77 76 36/ tidforyoga@gmail.com
Pilates: Ida
99 49 56 83/ ida.hjo@gmail.com
Slyngetrening og boot camp:
Martin
97 14 37 31/ martingakse@gmail.com

Kursene passer for alle. Prøvetime kr 130,-

10% RABATT VED DELTAKELSE PÅ FLERE KURS. VED OPPSTART UNDERVEIS I KURSET REDUSERES KURSPRISEN.


VÅRKURS (2018):

PILATESKURS
Kurset er for deg som ønsker å trene styrke og bevegelighet med særlig fokus på å bygge den indre støttemuskulaturen. Kurset passer for alle med tilpasning for ulike nivå.

Kurset starter 18. april kl 18.30-19.45. Kurset går over 8 ganger. Pris kr 1040,- 

Det er også mulig å melde seg på underveis i kurset.



SLYNGEKURS
Effektiv og gøy styrketrening med egen kroppsvekt. Vi har to slyngekurs denne våren som går tirsdager og torsdager.

Slyngekurset tirsdager starter 3. april kl 18.00-18.45*
Slyngekurset torsdager starter 6. april kl 18.30-19.15*
*Med forbehold om nok påmeldte.

Kurset følger skoleruten, senteret er derfor stengt tirsdag 1. mai og torsdag 10. mai. Vi holder også stengt i uke 20 (tirsdag 15. mai og torsdag 17. mai).
Det er også mulig å melde seg på underveis i kurset.

Pris 10 ganger (til sommerferien) er kr 1300,- (130,- pr gang).



YOGAKURS
Vi har to yogakurs som går mandager og torsdager. Vi har små yogagrupper der øvelser blir tilpasset den enkelte. Vi starter med enkle, effektive øvelser og øker vanskelighetsgraden etterhvert.

Mandager kl 19.00-20.00, 8 ganger.
Tidsrom: 9. april til 4. juni. (Vi holder stengt 21. mai).
Pris: kr 1040,-

Ved interesse for torsdager, ta kontakt med
Sigrid 97 77 76 36/ tidforyoga@gmail.com



YOGA FOR NYBAKTE MØDRE
Dette er et yogakurs for nybakte mødre der babyen er med. På barselyoga gjør vi kontrollerte og effektive yogaøvelser som passer for nybakte mødre. Klassen foregår i et rolig tempo og gjennom bevisstgjøring av pusten skaper vi flyt i øvelsene. Yoga kan styrke og balansere din kropp, og hjelpe den å komme seg etter graviditeten og fødselen. 

Kurs: 6 ganger.
Tidspunkt: Torsdager kl 12.00-13.00.
Dato: 8. mars - 19. april (Ingen yoga i påsken - 29 mars).
Sted: Sandviken fysioterapi og trening.
Pris: 780,-



BOOT CAMP
Treningsøktene passer for alle som ønsker å presse seg litt på trening. Øktene kan foregå inne eller ute.

Boot camp torsdager starter 6. april kl 17.30-18.15*
*Med forbehold om nok påmeldte.

Kurset følger skoleruten, senteret er derfor stengt tirsdag 1. mai og torsdag 10. mai. Vi holder også stengt i uke 20 (tirsdag 15. mai og torsdag 17. mai).
Det er også mulig å melde seg på underveis i kurset.

Pris 10 ganger (til sommerferien) er kr 1300,- (130,- pr gang).

Se vår timeplan her.


Om pilates
Pilates er en form for styrketrening utviklet av Joseph Pilates på 1920-tallet, og brukes i dag over hele verden. Pilates gir økt styrke i form av en mer smidig og utholdende muskulatur, bedre bevegelighet til hele kroppen og økt kroppskontroll. Den indre støttemuskulaturen bygges opp, og det settes fokus på å fremme en god kroppsholdning. Øvelsene gjøres i et rolig tempo, og bruk av pust er sentralt ved utføring av øvelsene. Bruk av pust og konsentrasjon inviterer til tilstedeværelse i både kropp og sinn, og Pilates er derfor en form for body-mind trening. Pilates passer for alle uansett alder og fysisk nivå.

Pilates passer for alle uansett alder og fysisk nivå.

Les mer om Pilates: https://no.wikipedia.org/wiki/Pilates


Om slyngetrening
Slyngetrening er en treningsform som har vært til stede innen trening og rehabilitering siden starten av 1900 tallet. Slynger gir en variert og svært effektiv trening. Ved å skape ustabilitet oppnår man at kroppen må stabilisere samtidig som man utfører øvelsene. Samspillet mellom de innerste, små støttemusklene og de store, synlige musklene blir trent. Når mange muskelgrupper brukes samtidig blir treningen tidseffektiv, og er perfekt for den som vil få mest mulig ut av trenings-tiden sin. Både enkel og svært tung trening kan utføres i slynger. Mulighetene er mange, og både mosjonister og toppidrettsutøvere kan finne noe å strekke seg etter her.

Slyngetrening passer for alle uansett alder og fysisk nivå.

Les mer om slyngetrening: http://www.trening.no/styrke/hvorfor-slyngetrening


Om yoga
Yoga er eldgammel visdom fra India og innebærer egentlig både meditasjon, fysiske øvelser, kosthold og moralske leveregler. Hos oss underviser vi en fysisk yoga med fokus tøyninger og styrke samt pusteteknikker og avspenning. Yoga hjelper mot stress, bedrer helsen og gir variert fysisk trening. Pusteøvelser lærer deg å kjenne kroppens naturlige rytmer. Yoga skaper glede og velvære med tilstedeværelse her og nå.

Yoga passer for alle uansett alder og fysisk nivå.

Les mer om yoga: https://no.wikipedia.org/wiki/Yoga


Om boot camp
Boot camp er en treningsform som ofte blander tradisjonelle treningsaktiviteter med ulike former for intervall- og styrketrening. Det finnes mange ulike variasjoner og typer boot camp. Navnet stammer fra militær trening, og kjennetegnes med at deltakerne blir presset til å trene med feks høy puls eller syre.
I løpet av en økt med denne treningsformen vil det kunne være sprinter, armhevinger, spensthopp og intervalltrening med lite pauser mellom. Denne treningsformen har økt i popularitet de siste årene. Populariteten kan ha flere årsaker, men noen årsaker kan være at det er lett å organisere, kort og effektiv trening og utfordrende. Med denne type trening vil man ofte oppleve en rask formstigning.

 

 

.
Adresse
Øyjordveien 6
5038 Bergen



Telefon
55 95 06 50


E-post
post@sandvikenfysioterapi.no




_